آموزشکیف پول

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال 2024

۹ کیف پول برتر ارز دیجیتال: بهترین انتخاب‌ها برای سال ۲۰۲۴

کیف پول‌های ارز دیجیتال در انواع مختلفی وجود دارند، اما در اصل همه کیف پول‌های دیجیتال راهی برای محافظت از اطلاعات محرمانه‌ای ارائه می‌دهند که به شما اجازه می دهند بر دارایی‌های دیجیتالتان کنترل داشته باشید. این چیزی نیست که بخواهید به شانس بسپارید؛ اگر دسترسی به این “کلیدهای خصوصی” را از دست بدهید، ممکن است هرگز ارز دیجیتال خود را باز نگیرید.

چگونه بهترین کیف پول ارز دیجیتال را انتخاب کنیم

اگر قصد استفاده از کیف پول غیر حضانتی دارید، اولین سوال این است که آیا می‌خواهید از کیف پول گرم یا سرد استفاده کنید. این اصطلاحات ممکن است ناآشنا به نظر برسند، اما تفاوت اصلی بین کیف پول گرم و سرد در این است که آیا به اینترنت متصل هستند یا خیر.

کیف پول گرم بر روی دستگاهی قرار دارد که به اینترنت متصل است. این نوع کیف پول‌ها اغلب رایگان هستند و خدمات اضافی مانند تجارت یا استیکینگ را با کارمزد ارائه می‌دهند. کیف پول گرم انجام تراکنش‌های ارز دیجیتال را نسبتاً آسان می‌کند، اما در برابر هکرها که ممکن است از طریق اینترنت به ارز دیجیتال شما دسترسی پیدا کنند، آسیب‌پذیرتر است.

کیف پول سرد بر روی دستگاهی قرار دارد که به اینترنت متصل نیست. این نوع کیف پول‌ها معمولاً هزینه دارند زیرا باید یک قطعه سخت‌افزار واقعی خریداری کنید که برای ذخیره ارز دیجیتال شما طراحی شده است. از آنجایی که به اینترنت متصل نیستند، دسترسی سایر کاربران به آن‌ها دشوارتر است. اما اگر دستگاه را گم کنید، بازیابی ممکن است بسیار دشوار باشد.

در بازار، کیف پول‌های گرم متنوعی وجود دارند که اکثر آن‌ها قادر به پشتیبانی از صدها یا حتی هزاران ارز دیجیتال هستند. این کیف پول‌ها معمولاً می‌توانند حداقل برخی از انواع توکن‌های غیرقابل تعویض(Non-Fungible Token) به اختصار (NFT) را نیز ذخیره کنند و بسیاری از آن‌ها به صورت مستقیم به صرافی‌هایی متصل می‌شوند که امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را فراهم می‌کنند.

تفاوت‌های اصلی بین کیف پول‌های ارز دیجیتال شامل موارد زیر است:

– چند نوع دارایی دیجیتال پشتیبانی می‌شود؟

– چقدر آسان است که ارز دیجیتال را به صورت آفلاین به یک کیف پول سرد منتقل کنید؟

امن ترین صرافی ایرانی رایاچنج امن ترین صرافی

– آیا امکاناتی برای استیکینگ درون‌برنامه‌ای یا برنامه‌های پاداشی (یک برنامه تبلیغاتی برای ترغیب کردن مشتریان به استفاده بیشتر از محصولات) وجود دارد؟

1- کیف پول: Ledger ۵.۰ از ۵ ستاره

Ledger یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در دنیای کیف پول‌های ارز دیجیتال است. قیمت‌های این کیف پول از حدود ۷۹ تا ۱۴۹ دلار متغیر است و Ledger می‌تواند با بسیاری از کیف پول‌های نرم‌افزاری محبوب مانند Crypto.com و Guarda ادغام شود. Ledger دارای اپلیکیشن موبایل با امتیاز بالا و همچنین یک اپلیکیشن دسکتاپ اختصاصی است و توسعه‌دهندگان آن در حال راه‌اندازی افزونه مرورگر هستند. علاوه بر این، Ledger امکان احراز هویت دو مرحله‌ای را فراهم می‌کند و کتابخانه‌ای از محتوای آموزشی برای کاربران خود دارد.

2- کیف پول زنگو: ۴.۸ از ۵ ستاره

کیف پول زنگو به عنوان یک کیف پول نسل جدید مطرح شده است که ادعا می‌کند بر اساس تکنولوژی کیف پول‌های قبلی ساخته شده است. به جای استفاده از عبارت‌های بازیابی و کلیدهای خصوصی، زنگو از نوعی رمزنگاری به نام محاسبات چندجانبه (MPC) برای امنیت دارایی‌ها و انجام تراکنش‌ها استفاده می‌کند. زنگو ادعا می‌کند که این اولین مورد از یک کیف پول مصرفی (در مقابل کیف پول‌های نهادی) است که از MPC استفاده می‌کند. عبارت‌های بازیابی و کلیدهای خصوصی از ابتدا در مرکز خودمدیریتی در دنیای ارز دیجیتال بوده‌اند، اما زنگو هدف دارد امنیت را افزایش دهد و در عین حال مشکلات ناشی از مدیریت کلیدها و عبارت‌های بازیابی را از بین ببرد. این شرکت می‌گوید که تا سال ۲۰۲۴، هیچ یک از کیف پول‌های زنگو فیشینگ، هک یا به هر طریقی تسخیر نشده‌اند.

بزرگترین نقطه ضعف زنگو این است که نسخه‌ای برای دانلود دسکتاپ ندارد و در حال حاضر از برخی از ارزهای دیجیتال بسیار محبوب، از جمله سولانا، XRP، کاردانو و پولکادات پشتیبانی نمی‌کند.

3-کیف پول :Crypto.com DeFi ۴.۸ از ۵ ستاره

کیف پول Crypto.com DeFi توسط شرکتی ایجاد شده است که بیشتر به خاطر صرافی‌های ارز دیجیتال خود شناخته می‌شود. این کیف پول به‌طور خاص برای استفاده در زمینه مالی غیرمتمرکز (DeFi) طراحی شده است. DeFi بخشی از دنیای ارز دیجیتال است که بر وام‌دهی، پس‌انداز و سایر محصولات مالی تمرکز دارد و به یک کارگزار مرکزی وابسته نیست. کاربران کیف پول Crypto.com DeFi می‌توانند از دارایی‌های دیجیتال خود برای تعامل با محصولات DeFi از طریق اپلیکیشن موبایل یا افزونه مرورگر استفاده کنند. علاوه بر این، این کیف پول دارای یک اپلیکیشن دسکتاپ است که با کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر (Ledger) ادغام می‌شود.

4-کیف پول :Guard ۴.۶ از ۵ ستاره

Guarda یک کیف پول ارز دیجیتال رایگان و چندمنظوره است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق موبایل، دسکتاپ یا افزونه مرورگر به دارایی‌های خود دسترسی پیدا کنند. این کیف پول ادعا می‌کند که بیش از ۴۰۰,۰۰۰ دارایی دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. کاربران Guarda می‌توانند از طریق ادغام با کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger)، ارز دیجیتال خود را به ذخیره‌سازی سرد منتقل کنند. علاوه بر این، Guarda برنامه‌های استیکینگ نیز ارائه می‌دهد.

5- کیف پول :Exodus ۴.۵ از ۵ ستاره

Exodus مجموعه‌ای قدرتمند از ابزارهای نرم‌افزاری را ارائه می‌دهد که شامل اپلیکیشن موبایل، اپلیکیشن دسکتاپ و افزونه مرورگر است. با استفاده از این محصولات، کاربران می‌توانند به‌طور مستقیم از کیف پول‌های خود ارز دیجیتال خریداری کنند، معامله کنند یا استیکینگ انجام دهند. همچنین، Exodus با کیف پول سرد Trezor یکپارچه شده است تا انتقال آسان ارز دیجیتال از ذخیره‌سازی گرم به سرد را تسهیل کند. این کیف پول که به‌طور رایگان در دسترس است، همچنین دارای کتابخانه‌ای مفصل از محتوای آموزشی برای افرادی است که در حال یادگیری درباره ارز دیجیتال هستند.

رایاچنج امنیت بالا در کنار احراز هویت سریع  رایاچنج احراز هویت سریع

6- کیف پول :Coinbase ۴.۴ از ۵ ستاره

شاید نام Coinbase به گوشتان خورده باشد. این شرکت، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال مستقر در ایالات متحده را اداره می‌کند. با این حال، کیف پول Coinbase محصولی مستقل است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا ارز دیجیتال خود را خودشان ذخیره کنند، به جای اینکه آن را به‌طور مستقیم در اختیار Coinbase قرار دهند. از آنجا که کیف پول Coinbase توسط همین شرکت طراحی شده است، به‌طور مؤثری با صرافی Coinbase یکپارچه می‌شود و می‌تواند برای کاربرانی که تاکنون از کیف پول‌های غیر حضانتی استفاده نکرده‌اند، یک گزینه مناسب باشد.

این اپلیکیشن رایگان، ویژگی‌های دیگری نیز دارد، از جمله امکان اتصال به برنامه‌های غیرمتمرکز از طریق موبایل و مرورگر. با این حال، برخی از قابلیت‌هایی که رقبا ارائه می‌دهند، مانند اپلیکیشن دسکتاپ، در آن وجود ندارد، اگرچه افزونه مرورگر آن با کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger) متصل می‌شود.

7- کیف پول :Trust ۴.۳ از ۵ ستاره

کیف پول Trust یکی دیگر از محصولات ذخیره‌سازی است که در همکاری با یک صرافی بزرگ ارز دیجیتال فعالیت می‌کند. این کیف پول، کیف پول رسمی Binance، شرکت بین‌المللی دارایی‌های دیجیتال، است و این همکاری به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌طور مستقیم از کیف پول خود، ارز دیجیتال خرید، فروش و معامله کنند.

کیف پول Trust ادعا می‌کند که از بیش از ۱۰ میلیون نوع دارایی دیجیتال پشتیبانی می‌کند، اما این رقم ممکن است بیش از حد بزرگ به نظر برسد، چرا که طبق داده‌های CoinMarketCap، تعداد ارزهای دیجیتال در گردش حدود ۲.۴ میلیون است. علاوه بر این، کیف پول Trust فهرست کاملی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده را در وب‌سایت خود منتشر نکرده است. با این حال، این کیف پول به‌طور کامل متن‌باز است — ویژگی‌ای که تنها تعداد محدودی از رقبا دارند — و با پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ بلاک‌چین، احتمالاً قادر است از تقریباً هر ارز دیجیتال که با آن مواجه می‌شوید، پشتیبانی کند.

8- کیف پول :MetaMask ۴.۰ از ۵ ستاره

اگر شما به‌طور مداوم از اپلیکیشن‌های بلاک‌چین اتریوم استفاده می‌کنید، احتمالاً با MetaMask آشنا شده‌اید. این کیف پول که رایگان و متن‌باز است، قادر به ذخیره هر دارایی دیجیتالی مبتنی بر اتریوم می‌باشد. همچنین، MetaMask با بسیاری از اپلیکیشن‌های “Web3” که بر روی اینترنت فعال هستند و به تراکنش‌های ارز دیجیتال نیاز دارند، یکپارچه می‌شود.

MetaMask شامل کیف پول‌های موبایل و مرورگر است، اما فاقد اپلیکیشن دسکتاپ است. این کیف پول همچنین از طریق ویژگی MetaMask Portfolio، اپلیکیشن‌های استیکینگ و DeFi را ارائه می‌دهد. با این حال، اگر شما به‌طور گسترده از اتریوم و توکن‌های مرتبط با آن استفاده نمی‌کنید، ممکن است MetaMask برای شما چندان کاربردی نباشد.

9- کیف پول :Trezor: ۴ از ۵ ستاره

Trezor یکی از پیشرفته‌ترین سخت‌افزارهای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال را ارائه می‌دهد. مدل ابتدایی این کیف پول (Trezor Model One) با قیمت حدود ۶۰ دلار در دسترس است، در حالی که مدل گران‌تر آن (با قیمت در زمان انتشار ۱۷۹ دلار) دارای صفحه نمایش لمسی است. Trezor با شرکت‌های دیگر در زمینه ارز دیجیتال، مانند Exodus، همکاری می‌کند و همچنین خدماتی مانند استیکینگ و خرید ارز دیجیتال را از طریق نرم‌افزارهای خود ارائه می‌دهد. این کیف پول شامل نسخه دسکتاپ و همچنین اپلیکیشن موبایل (Trezor Suite Lite) برای سیستم‌های عامل iOS و Android است.

چگونه کیف پول‌های ارز دیجیتال ارزیابی شده اند؟

فرآیند جامع بررسی NerdWallet به ارزیابی و رتبه‌بندی کیف پول‌های ارز دیجیتال که به مشتریان ایالات متحده خدمات می‌دهند، می‌پردازد. این بررسی بر توانایی کیف پول‌ها در ذخیره، ارسال و دریافت ارز دیجیتال تمرکز دارد. هدف این مقاله تلاش کرده است تا به شما اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری آگاهانه درباره کیف پول‌هایی که بهترین نیازهای شما را برآورده می‌کنند، ارائه دهد.

 

 

 

 

رایاچنج کم ترین نرخ کارمزد رایاچنج امنیت در کنار کارمزد پایین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *